.
.
.
.
.
.
.
.
.

Teman-teman yang disayangi

Tuesday, September 25, 2012

Trip Survey

Serba ringkas tentang trip ni..

Dijalankan pada Ahad yang lalu dan disertai oleh lima orang iaitu aku(Far Crew),Po-G,Su-are,Nan dan Apit.Trip ini dilakukan untuk survey port yang berpotensi untuk casting sebarau.Kawasan yang dijalankan survey adalah di sungai sekitar Gopeng,Perak.
Sepanjang trip ini hanya satu sambaran dari sang Sebarau yang bersaiz agak besar diterima.Sang Sebarau itu berjaya membuatkan mata kail di gewang Rapala Countdown 9 cm ternganga.


Kuat betul tarikannya.Kecewa aku dibuatnya.Tak ada rezeki nak menaikkannya nak buat macam mana.Kami pasti akan kembali lagi ke port ini kerana sudah dikenal pasti lubuk ini terdapat sang Sabarau yang bersaiz besar.Setelah kepenatan,aktiviti mandi manda dilakukan.



 Dan semasa dalam perjalanan balik,kami terserempak dengan empat orang yang sedang melakukan aktiviti mengebom ikan.Banyak sebarau dan tengas yang mereka dapat.Aduyai,mereka ni pentingkan diri sendiri dan tidak memikirkan kesannya pada diri mereka dan persekitaran.Bila ditanya mengapa menggunakan kaedah ini,alasan yang diberi adalah untuk mencari rezeki.Mungkin kerana perasaan geram dan tidak bersetuju sama sekali dengan aktiviti ini,gambar mereka melakukan aktiviti ini pun lupa kami nak ambil.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...