.
.
.
.
.
.
.
.
.

Teman-teman yang disayangi

Saturday, March 10, 2012

Misi Solo

Hari ini selepas balik dari kenduri tergerak hati nak pergi casting.Lalu aku pun mengajak Po-G tetapi beliau tidak dapat turut serta kerana demam teruk.Su-Are tidur,malas la pula nak kacau.Nak ajak Remy,dia pulak kerja.Nampaknya terpaksalah aku turun berseorangan.Aku pun meneruskan misi ini secara solo.Apa target hari ni ye?Sebarau kot.Dah lenguh tangan baling spoon di port pertama,satu strike pun tak ada.Aku pun bergerak ke port lain.Satu balingan dan beberapa karauan dibuat,spoon dirembat oleh sang ikan.Aku pun tak pasti apakah gerangan si ikan itu.Setelah sampai ketepi barulah aku nampak kelibat sebarau.Target hari ni telah tercapai.Setelah itu aku membuat beberapa lagi balingan dan ada beberapa strike namun kes rabut terjadi.

Tapi bukan itu yang bikin aku sakit hati.Yang buat aku sakit hati ialah seorang pakcik yang menjala di situ.Macam tak ada tempat lain nak menjala,tempat aku casting jugak dicampaknya jala.Rasa macam nak cast je kepala pakcik tu dengan spoon tapi kesabaran masih lagi ada pada diri aku.Malas nak bertekak dengan pakcik tu,aku pun angkat kaki pulang.seekor sebarau pun jadilah.Janji target dah tercapai.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...