.
.
.
.
.
.
.
.
.

Teman-teman yang disayangi

Thursday, April 1, 2010

Lesen pertama casting sebarau...

Sebarau?...payah betul aku nak dapat ikan ni menggunakan teknik casting,tambahan pula aku tak ada geng yang ada port sebarau yang best2.Jadi,terpaksalah aku explore mencari port sebarau ni di kawasan yang terdekat sahaja.Pada petang 30/3/2010,aku ngan Po-G turun ke Kota Bharu untuk casting PB..namun setelah lenguh tangan casting seekor pun PB tidak sudi mengekah gewang yang dipersembahkan..Masa yang kami ambil untuk casting pun tidak lama kerana kami sampai di port pun dah pukul 6.30 petang.

Port PB


Hanya anak Toman dinaikkan di Port PB


Dalam pukul 7 lebih kami pun mengalah kerana hari semakin gelap.Kami pun berkemas dan bertolak pulang.Dalam perjalanan pulang kami melalui satu anak sungai yang kecik.Air di anak sungai pada masa itu agak besar kerana hujan lebat pada tengah hari tersebut.Terdetik hati seketika untuk berhenti menduga adakah ikan yang sudi mengekah gewang di port ini.Lalu aku pun lontarkan spoon(lupa dah apa jenamanya) ke arah spot yang boleh dikatakan menarik.Baru dua kali karauan,spoon dikekah dan dilarikan.Joran Abu Garcia Ultra Cast II diberi tekanan oleh ikan.Di fikiran aku,bermain jenis ikan apakah yang sedang cuba melepaskan diri itu.Mungkinkah PB atau haruan?.Setelah ikan hampir sampai ke tebing,aku masih lagi tidak mengetahui apakah jenis ikan yang mengena kerana hari sudah gelap.Setelah dinaikkan barulah aku dapat mengenal pasti ikan tersebut dan ia adalah seekor sebarau.Walaupun saiznya tidaklah besar,namun aku melonjak kegembiraan kerana ini adalah lesen pertama aku casting sebarau.


Lesen pertama casting sebarau...

Aku berharap agar dilain masa aku akan berpeluang menduga sebarau yang lebih bagak lagi..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...