.
.
.
.
.
.
.
.
.

Teman-teman yang disayangi

Sunday, December 29, 2013

Meredah Sungai

28/12/2013

Peluang dan kelapangan masa yang ada dimanfaatkan dengan aktiviti casting.Bersama Najib dan seorang sahabat dari Ipoh turun ke Sungai Kampar.Target yang dicari adalah ikan Tengas.Kami meredah air untuk mencari lubuk-lubuk yang sesuai.Alhamdulillah,pencarian berhasil.Tengas dan Sebarau berjaya di daratkan.Gewang yang digunakan adalah Rapala Countdown 1,3 dan 5.Seekor Tengas bersaiz 700 g berjaya dipujuk dengan gewang Rapala Countdown 5 GALB.


4 comments:

De Tujuhpuluh said...

Salam bang. Boleh bagitau setup casting bang yang kat atas ni. Joran berapa lb, mainline n shockleader berapa lb..Budak baru belajar..Tq bang..

Far Crew said...

trm kasih sudi berkunjung ke blog ni..setup yg digunakan dlm gmbr tu rod Abu Garcia Bassbeat 8-14lb dan reel abu garcia mgx.mainline 15lb jenama Kirin,shockleader 30lb jenama expert graphite..sy pun masih lg baru dalam dunia casting ni

De Tujuhpuluh said...

Terima kasih bang sebab sudi balas komen saya. Ingat nak cube cari sebarau guna countdown plak. Biasa guna spoon je. Hehe.. Saya selalu tengok blog ni tuk cari ilmu pasal casting.

Far Crew said...

Trm kasih kembali krn sudi luangkan masa di blog ni.sama2 kita kongsi ilmu yang ada.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...