Teman-teman yang disayangi

Saturday, October 31, 2009

Sensasi Casting Raja

Hujung minggu adalah masa yang sesuai untuk berkumpul bersama keluarga dan kawan-kawan.Ketika lepak-lepak di perkarangan rumah bersama dengan geng Kuchams Team,saya menyatakan sudah lama tidak memancing ikan Raja atau lebih di kenali sebagai Peacock Bass.Setelah berbincang,kami mengambil keputusan untuk meyambung aktiviti yang telah lama terbengkalai ini.Kami memutuskan untuk memburu PB di port yang baru dengan mempraktikkan teknik casting pada keesokan harinya.
Sekitar jam 6.30 pagi kami tiba di lokasi seperti yang di rancang.Berbekalkan gewang-gewang keluaran Rapala dan sedikit anak ikan emas sebagai umpanan sekiranya PB enggan meligan gewang.Misi ini disertai oleh saya(Eruez),Po-G dan Remy.Tak sampai setengah jam casting,saya dan rakan-rakan mendapat sambaran rakus dari PB.Ternyata banyak PB di port baru ini.Toman dan ikan jelawat juga berjaya didaratkan oleh kami.Misi kami berakhir sekitar jam 2 petang.Kami berpuas hati dengan hasil yang diperolehi pada hari itu.